close
引用:tamako.us/ 偶然看見 深有觸動


by Carol Wimmer / 翻譯 翔鈴

 

When I say... "I am a Christian"
I'm not shouting "I am saved"
I'm whispering "I get lost!"
"That is why I chose this way."
當我說,我是個基督徒,我並非在大喊,"我已得救"
而是喃喃低語,前我失足,所以今選此路。

 

When I say..."I am a Christian"
don't speak of this with pride.
I'm confessing that I stumble
and need someone to be my guide.
當我說,我是個基督徒,我並非帶著世俗的驕傲,
而是坦承我的步履踉蹌,需要上主指引方向。

 

When I say..."I am a Christian"
I'm not trying to be strong.
I'm professing that I'm weak
and pray for strength to carry on.
當我說,我是個基督徒,我並非自以為堅強,
而是承認我很軟弱,祈求得著能力繼續向前走。

 

When I say..."I am a Christian"
I'm not bragging of success.
I'm admitting I have failed
and cannot ever pay the debt.
當我說,我是個基督徒,我並非在吹噓,我很成功,
而是坦承我很失敗,永遠無法償還那些債。

 

When I say..."I am a Christian"
I'm not claiming to be perfect,
my flaws are too visible
but God believes I'm worth it.
當我說,我是個基督徒,我並非聲稱,我很完美,
但即使我的缺點如此明顯,上主仍相信我值得擁有這恩典。

 

When I say..."I am a Christian"
I still feel the sting of pain
I have my share of heartaches
which is why I seek His name.
當我說,我是個基督徒,痛苦並未就此消失,
但有上主來分擔這受傷的心靈,所以我尋求祂的名。

 

When I say..."I am a Christian"
I do not wish to judge.
I have no authority.
I only know I'm loved.
當我說,我是個基督徒,我無意斷人,
因我無此權能,我只知,我被心疼。

arrow
arrow
    全站熱搜

    tutu717 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()